söndag 22 mars 2009

Det här är mitt liv

Så här är mitt liv. Jag satt idag på folkkök och sa till EH! att vi gör ju samma saker om igen. Det jag skrev om förra veckan här på bloggen gör jag denna veckan också. Bio Marx på torsdagar, eventuellt Lindy Hop på fredagen eller lördagen och Folkkök på söndagen och bakar bröd emellanåt. Så nu har jag, trots att jag inte ville det, lagt upp mitt liv på internet. 

Det måste finnas någonting mer, någonting annat jag kan göra som inspirerar och bryter mönster. Något som är kreativt på riktigt och inte bara vanor. Fast det kan vara bra att ha vanor, sa EH!, om det är goda vanor. Det är sant för det är skönt att ha någonting att hålla fast vid, någonting som man vet återkommer, något att längta till. 

Det har varit en otroligt bra helg (för min del). Dansen och solen tror jag gjorde det mesta. Att få se Umeås säkert bästa hiphopdansare, eller breakdansare kanske det heter. Det var fint att ha Hiphop och Lindy Hop i samma hus och bara kunna gå emellan och uppleva! Och imorgon ska jag få massage för en billig penning. Som en förlängning på helgen på nåt sätt. Härligt! 

(och snart har snön smält bort, om en månad eller så, mer hopp har jag inte. och jag har inte slutat drömma!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar