fredag 20 mars 2009

Dansa!

Jag blir glad av att dansa! Det började i en lada och fortsatte sedan med Lindy Hop, en dans jag inte visste fanns förrän november 2008 då jag såg ett par dansa den i Umeå. Direkt kände jag att det var en dans för mig, det är gung och det är trampa neråt. Jag behöver inte ha höga klackar och jag behöver inte le tillgjort. Det kommer naturligt, glädjen finns i dansen och musiken.

Idag och imorgon finns ett ypperligt tillfälle att prova på olika danser på Umeå Dansfestival som hålls på Folkets Hus. Det kommer vara gratis workshops på dagen och dans till livemusik på kvällen!

Jag rekommenderar alla varmt att börja dansa eller att i alla fall prova på någon dans, det finns ju hur många som helst. Det som jag tycker pardans har som en stor fördel är att man möter människor, även om man inte pratar med varandra så möts man i dansen och man måste lita på varandra. Dans är både sport och kultur i ett och en väldigt bra träningsform.

go! go! dansa nu!

2 kommentarer:

  1. jag är så galet imponerad av att du har börjat dansa! och jag märker verkligen att det gör dig glad. du är ju som jag, springer runt på köksgolvet och visar steg. fast nu är det över för min del. gjorde min sista pacificträning i onsdags och på söndag är det uppvisning och sen är det finito. du anar inte hur tomt det känns! tio år...

    SvaraRadera
  2. Dansa kan vara roligt. Jag dansade när jag var mindre. Nu nöjer jag mig med att kolla på andra som dansar :)

    SvaraRadera