tisdag 5 maj 2009

Hoppa i en vattenpöl!

Jaså, så nu regnar det. Såg på TV att regnet tänkte parkera över Umeå några dagar. Då kan man förvänta sig att det bildas vattenpölar. När jag var liten hade jag stenkoll på vart vattenpölarna var utanför vårt hus och trodde att det regnade lite extra just precis där. 

Pim i Varför är det så ont om Q, en saga av Hasse Alfredson, säger såhär om regnet:

"Men det kan vara ganska ball med regn också förstås, tycker jag inte det? Tja, jo det kan jag ha rätt i, om man bara har ordentliga regnkläder eller hur. Jo det håller jag med om, då kan man stampa i vattenpussarna med stövlarna så att det stänker omkring. Och en annan sak. Ja vadå, vad tänker jag då på för sak? Joo, jag tänker på att man kan ställa sig under en stupränna om man har sydväst och galonrock det är kul, tycker jag inte det?" 

Så ut och hoppa i vattenpölarna nu!

1 kommentar:

  1. Jag gillar regn! nu har jag också skrivit ett inlägg om regn.

    jag såg inte dig heller! :( jag var på campus till halv tolv och på stan hela första maj. gick du med enad vänster?

    SvaraRadera