måndag 11 maj 2009

Åk norrut!

Jag åkte till Skellefteå i söndags. Det var kul. Det kändes spännande att åka buss till en början, sedan somnade jag. Fick se bland annat Öndebyn och Robertsfors från bussfönstret. Tillbaka tog jag en direktbuss och fick se en fin regnbåge medans jag lyssnade på en dokumentär på P3 om Hans Sheike och hans kvinnor. De verkar riktigt vidriga.

Skellefteå såg jag inte så mycket av, vilket var en miss. Men jag var där för att plugga. Fick dock se publiken som väntade på ett idolband i en galleria. Vi missade bandet precis, vilket var tur. 

Det intressanta med Skellefteå ur 365synpunkt måste sägas vara Möjligheternas torg. Ett stort öppet torg utan någonting på. Där kan du göra vad du vill. Tyvärr känns inte torget ett dugg inspirerande, ingen var där, vi sneddade över det litegrann. Det kändes inte inbjudande att vistas på. Ett träd, en fontän eller en staty i mitten skulle kunna göra susen. Och några bänkar. Bara fantasin sätter gränser antar jag. Men var är fantasin?

Så, om du inte redan är där, åk till Skellefteå och gör något på Möjligheternas torg!

3 kommentarer:

  1. Åh vet du vad. Jag tog bussen till arjeplog i lördags, och jag spenderade två timmar i skellefteå mellan tidigt på morgonen i väntan på nästa buss. Det fanns några mystiska lappar där om nån som hette gerd, men annars håller jag med om att det var rätt dött. Jag 365:ade dock så mycket jag hann med! Sedan tyckte jag skellefteå blev lite finare iallafall.

    SvaraRadera
  2. Fint, jag undrade just vad du gjorde i Skellefteå =)

    SvaraRadera
  3. Skellefteå är dött och oengagerat. Dom ska glasa in torget :S DET BEHÖVER 365:as REJÄLT

    SvaraRadera