måndag 18 maj 2009

Ha picknick vid Ume älv! (ät ute 1)

Igår var jag på picknick vid Ume älv. Det var en lyxig picknick eftersom jag inte behövde förebereda någonting utan endast komma dit och njuta. Det var nämligen en födelsedagspresent från min kompis Maria. Det bästa på picknicken vad det gäller maten var lemon curden och de råa chokladbollarna. Ska lätt göra sånna när jag kommer hem. Helt underbara. Men det allra bästa var ändå sällskapet och samtalen vi hade. Och vädret såklart! 

Nu är det väl ändå vår i Umeå? Nätterna är så ljusa att man tror att det är dag. Jag har kommit på att så mörkt som det blir som mest under sommaren här, så ljust är det på vintern som mest. Jag tycker att det stämmer ganska bra.

Nu kan det väl inte börja snöa igen? Inte förrän i oktober. Men då är jag redan lååångt borta! 

1 kommentar:

  1. gött med picknick! råa chokladbollar.. vad innebär det?

    SvaraRadera