lördag 9 maj 2009

Gå ett varv runt en sjö!

Idag har jag gått ett varv runt Nydalasjön. Det tog ungefär två timmar. Under promenaden hann jag tänka en del även om vissa fraser upprepar sig i takt med stegen. Jag räknade hur många personer jag såg och kom upp i ca 70. En utav dem såg jag två gånger, det var lite skumt. Jag såg även några hundar och en tjej jag känner lite grann. 

Under min promenad hann jag se naturen ordentligt även om jag inte stannade så ofta. Jag hörde och såg ett lompar som lät så vackert och simmade lugnt på den stilla vattenytan ganska nära stranden. På samma ställe hörde jag även en hackspett som jag aldrig fick syn på. 

Det var en skön promenad som kändes i låren. Jag rekommenderar verkligen att gå ett varv runt en lämplig sjö. Har man ingen sjö i närheten kan man gå en promenad ändå. Många gick själva, andra var två eller tre. 

Viktigt att tänka på innan man ger sig ut på en lång promenad är att man har ätit ordentligt innan (för mig är det i alla fall viktigt!) och att man har med sig vatten om det är varmt, mössa om det är kallt samt bra skor särskilt om det är blött.

Vart tycker du om att promenera? Går du alltid på samma ställe eller har du olika rundor som du kan variera?

4 kommentarer:

  1. igår gick jag vid amundön. det blåste och mina converse var inte rätt skor :(

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att gå långsamt. Låååååångsamt. Så sakta att folk som går förbi en tror att man är knäpp :)

    SvaraRadera
  3. jonas o jag var runt nydalasjön idag. så länge det var sol. fast det blåste en hel del. vi mötte också många människor. det var nästan trängsel :)

    SvaraRadera
  4. Bra skor. Det viktigaste är bra skor! :)

    SvaraRadera