söndag 19 april 2009

Skriv brev!

Hej! är ett bra ord att börja ett brev med. Eller Kära vän

Brev är ett fint sätt att kommunicera. Fint därför att man blir glad när man får brev. Och jag blir glad av att skriva brev för jag vet (antar/tror/förmodar/hoppas) att den som får det kommer att uppskatta det. Jag uppskattar brev mer än mail. Även om mail också kan vara helt underbart och verkligen är ett snabbare sätt att kommunicera, eftersom man kan skicka flera mail fram och tillbaka under samma dag. 

Jag var nog som mest inne i brevskrivandet när jag bodde i Spanien och inte hade någon egen dator med internet. Det var lättare att skriva långt när jag satt hemma själv än när jag satt med tidspress på ett internetcafé. 

Just nu är jag också inne i en brevskrivarperiod, det beror mest på att det enda sättet jag kan kommunicera på är med brev till en viss person. Det är som om jag utför #106 och häromdagen var vi flera som hjälptes åt.

Känner du dig peppad på att skriva brev men inte vet vem du ska skriva till? Skaffa dig en ny spännande brevvän med hjälp av BrevRevolutionen!

Skriv brev! Jag ska snart skriva fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar