söndag 5 april 2009

Krama träd och tänk på barnen!


Varför inte krama ett träd? Jag blev inspirerad och bestämde mig för att krama ett träd under en promenad idag. Det kändes bra fast lite konstigt (men samtidigt nästan mysigt), tror inte det var någon som såg mig, men det spelar väl ingen roll eftersom jag ändå skriver om det nu och publicerar ut i rymden av internet. Varför ska man krama träd? Jag har inget bra svar, kanske för att man känner sig ensam, eller för att man vill känna närhet till naturen. Man kan ju undra hur trädet känner det, om det märker något. Nä.. nu spårar jag ur.

Tidigare idag såg jag denna protestaffisch på en papperskorg. Under papperskorgen låg det massor av fimpar. Jag kan tänka mig att affischen antingen vill säga att man ska sluta röka om man har barn eller så vill den uppmana alla rökare att slänga sina fimpar i askkoppar och inte på gatan, för att små barn kanske börjar pilla på fimpar som ligger på marken. 

Vad tänker ni? Har du kramat ett träd någon gång? Hur kändes det? Varför gör man det? Har du erfarenhet av fimpar i kombination med barn? Jag är bara nyfiken... 

4 kommentarer:

  1. jag hade nog kunnat krama mitt träd hela natten tills solen gick upp.

    SvaraRadera
  2. jag brukar "krama" stora träd för att se om mina armar räcker runt. annars kramar jag inte träd.

    SvaraRadera
  3. Svar: Hejaheja! Har du sett den här sidan? http://stad.bloggsida.se/

    SvaraRadera
  4. Händer det inget mer i Umeå?

    Kramar hellre träd än tittar på reklam-tv, men nu behöver jag fler tips.

    Mycket fin sida!

    SvaraRadera