torsdag 23 april 2009

Bjud en kompis på middag!

Jag har skrivit om det förr men visst är det tråkigt att äta middag själv. Jag äter ofta ensam men den senaste tiden har jag faktiskt bjudit två kompisar på middag och ikväll kommer en tredje! 

Första kompismiddagen bestod av sejfilé kokt i vit sås med potatis och broccoli. Till efterrätt åt vi god mörk chokladklass med lite chilismak. Sedan tog vi en kvällspromenad.

Vid den andra kompismiddagen serverade jag en egenkomponerad grekisk paj med bland annat fetaost, soltorkade tomater och squash. Efterrätten hade min kompis med sig och det var en himmelskt god kladdkaka! 

Idag, när den tredje kompismiddagen ska äga rum, blir det broccoligratäng med ris. Det är nog min favoriträtt. 

Nä nu är jag hungrig och ska sätta igång med maten!

2 kommentarer: