onsdag 25 november 2009

Sjung! (Här sjunger de inte i skolan.)

Sjung!
Dagens uppmaning fár la bli att sjunga. Jag gjorde det i morse när jag höll pá att fixa lite innan jag gick till jobbet. Jag sjöng Jens Lekmans "A man walked in to a bar". Men jag kan inte hela texten sá det blev lite la la la ocksá.
När jag flyttstädade mitt studentrum i Umeá sjöng jag "Klappa händerna när du är riktigt glad!" men jag ändrade texten till massa tokigheter.
Jag sjunger inte gärna i offentligheten men när jag är själv är det bra som pepp. Jag blir glad av att sjunga. En gáng sjöng jag för min lägenhetskompis när vi gick till jobbet, bara för att jag hade haft en ángestmorgon och var tvungen att liva upp mig lite. Det funkade. Och jag struntade i att hon är mycket mycket bättre än mig pá att sjunga.
En sáng som är inne just nu: Idas visa (Lille katt).

Pá skolan i Spanien där jag jobbar har eleverna lektioner i musik men de sjunger inte. De lär sig om musikhistoria. Det tycker jag verkar trákigt. Särskilt om man inte fár sjunga ocksá. Läraren sa: "Här är det väldigt svárt att fá eleverna att sjunga." Men om hon inte försökt sá kan hon knappast veta...

2 kommentarer:

  1. :) jag brukar leta upp låtar med text synlig på youtube och sitta och sjunga med högt :) det är roligt!

    SvaraRadera
  2. Ja! Det gör jag med! Annars fattar jag inte vad de sjunger (om det är på engelska).

    SvaraRadera