tisdag 2 november 2010

Läs en klassiker!

Jag máste läsa gamla böcker för min utbildnings skull. Det kan kännas lite tungt i början men man förstár efter ett tag varför dessa böcker komms ihág av eftervärlden, varför de överlever sin författare.

Av de böcker jag hittills läst kan jag rekommendera följande:
Tom Jones av Henry Fielding (jag har inte läst hela)
Candide av Voltaire (rolig)
Den unge Werthers lidande (sorglig men fin)
Odysséen av Homeros (kanske, om han ens fanns)

Ja det är vad jag spontant kommer pà nu. Böcker av män om män. Varför blir det sá?

4 kommentarer:

  1. det blir så för att män inte förstår sig på kvinnor.

    SvaraRadera
  2. För att kvinnor inte har många stora ord inom sig.

    SvaraRadera
  3. haha! va? vad kommer den kommentaren ifrån? läs gärna Valerie Solana om Stor Konst.

    SvaraRadera