fredag 17 september 2010

Snylta partigodis! (Delta i omröstningen till höger)

Detta tips kommer aningen sent men jag har märkt att de politiska partierna gör allt för att få över oss på deras sida, för att få oss att rösta på dem. Ändå ser jag en brist i det ideella arbetet då de som ger fikat (t ex äpple, kaka, kaffe, te, godis, festis) inte leder in en på att prata om politik. Är fikat i vägen?

Jag tror att det var uttänkt så att det partipolitiska fikat vid valstugor och liknande skulle locka folk att ställa sig där och prata med de voluntärarbetande partimedlemmarna om deras partis politik. Meningen lär väl vara att du ska stanna upp en stund. Det jag däremot har observerat när jag själv gått fram och snappat åt mig något är att de accepterar att jag väljer att prata om fikat (endast). De missar alltså chansen att leda in mig på politik. 

Men nu undrar jag av vilket parti (oavsett du kommer att rösta på) du fått godast/bäst fika av. Rösta!

RESULTAT:

Miljöpartiet, Socialdemokraterna, Moderaterna och Sverigedemokraterna verkar ha haft bäst fika enligt enkäten. Med en röst var. Ett klent röstdeltagande alltså. Men tack ändå för din åsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar