tisdag 23 mars 2010

Skriv arga lappar!


När jag äter frukost har jag utsikt över ett fint torg. Andalusiens Torg eller det gamla frihetstorget (mycket vackrare). Det är ett populärt område där många passerar och promenerar. Även hundägare. Imorse gick en tant förbi med sin jycke. Hunden krökte ryggen och stannade men hon fortsatte att gå utan att ens titta på hunden. Hon hade ett sådant koppel som blir längre och längre tills det tar stopp. Hon gick vidare och hunden bajsade i en lång rad. Fint, brunt utspritt hundbajs.
Jag blev arg och sa "kärring" högt för mig själv men det hörde ju inte hon. Väl på jobbet letade jag upp en lämplig skällapp och översatte den till spanska (jag är ju i Spanien). Nu ska lappen upp och kampanjen påbörjas! (Det är nämligen ganska tätt mellan hundbajset i min spanska by.)
Är du arg på något eller någon? Skriv en arg lapp och sätt upp. Det bästa är att du kan göra det anonymt och måste inte skälla på någon personligen. Titta även in på http://www.argalappen.se/ och få dig ett gott skratt!

1 kommentar:

  1. haha! :) jag skrev för ett tag sen en arg (o väldigt elak) lapp och la i tvättstugan, när någon tvättade på min tid! sånt gillar jag inte, speciellt inte när det bara finns en tvättmaskin.

    SvaraRadera