söndag 12 juli 2009

Titta på solnedgången!

Ingen solnedgång är den andra lik, molnen ligger alltid lite olika och det är olika väder. Solen går dessutom ner i lite olika väderstreck vinter och sommar. Nu kan jag inte det här så bra men jag har observerat att solen går ner mer åt höger, på den horisont jag brukar titta på, om sommaren än om vintern.

Igår såg jag en helt fantastisk solnedgång, inte den på bilden, där molnen var rosa och himlen ljusblå och havet färgades nästan rött av himlaspelet. Det var åskmoln och lite andra moln. Men även klar himmel på sina håll.

För att se solnedgången bra rekommenderar jag dig att antingen ta dig till en hög punkt eller till havet. På smhi.se (Prognoser & Observationer) kan du se när solen går ner just idag på din ort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar