fredag 10 juli 2009

Gå på museum!

Idag regnade det så syrran och jag bestämde oss för att gå på museum. Vi valde Röhsska i Göteborg. Det ligger nära Avenyn och man kommer bäst dit med spårvagn till hållplatsen Valand. Eftersom vi båda är under 25 så kom vi in gratis! Muséet har flera våningar och vi såg nog det mesta av deras utställningar. Det jag gillade mest var citruspressarna och en kläddesigner från Finland som ställde ut både kläder och tyger som hon designat. 

Andra museum jag besökt och som jag kan rekommendera är:

- Guggenheim i Bilbao

- Fredsmuséet i Guernica 

- Sjöfartsmuséet i Göteborg, de har en krokodil

- Mirómuséet i Barcelona, de har en kul fontän

- Reina Sofia i Madrid

- Världskulturmuséet i Göteborg

- Bildmuséet i Umeå

Har ni fler tips på intressanta muséer? Jag tror jag mest  varit på museum i Spanien faktiskt, verkar så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar