tisdag 21 juli 2009

Gå på filmfrossan!

I projektbeskrivningen för 365 står det nåt om att 365 ska vara en rörelse som inspirerar till handling och som ska ta oss ifrån att passivt titta på en skärm och konsumera det andra skapat. Jag gillar den tanken och idén och det är därför jag själv är en del av rörelsen. Men jag ser på film också. Igår var jag på Hagabion i Göteborg och såg filmen Lucía y el sexo av Julio Medem. Den var väldigt stark och ganska tragisk. Hagabion har just nu filmfrossa vilket innebär att man kan se filmer för 40 kronor. Det är billigt tycker jag! Denna lilla festival håller på till och med torsdag 23 juli, så passa på!

Om man inte är peppad på film utan på att göra någonting praktiskt kan man idag ta sig till Världskulturmuséet där 365 Göteborg håller i workshops. Funderar faktiskt på att ta mig dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar