tisdag 16 juni 2009

Woodpecker är en hackspett

Nu är 365UME i Göteborg! Det är fantastiskt. Till en början var det en kulturchock. Nordstan är inte min grej. Springa till spårvagnen är det inte heller. Men idag var jag ute i den vackra förort som jag bor i och promenerade en timma och det var lika lugnt och skönt som i Umeå. Fast varmare och mer blommor. Jag såg en hackspett. Det heter Woodpecker på engelska. Och snart åker jag till världens största swingdansläger och dansar som en tok! 

Mitt tips idag är: lukta på blommorna, lite som Ferdinand. Lukta och njut nu när de blommar som mest. Och se på den ljusa himlen om natten (som är mycket ljusare i Umeå än i Göteborg). 

Syrrans tips: Sov ut. (det gjorde hon idag...) 

1 kommentar:

  1. Ja det skulle nog vara något! Du får gärna mejla lite ideér du har om vad man kan skriva om för kreativt i bloggen, jag tror tyvärr att jag inte kommer kunna uppdatera den varje dag.

    SvaraRadera