onsdag 17 juni 2009

Gör en film!

Igår gjorde jag en film, "på besök i norr" heter den. Den är inspirerad av 365uddevalla.

Så här gjorde jag: Det finns en inställning på filmkameran så den tar några frames (bilder) i taget.Så jag ritade dit lite i taget och tog en bild när jag ritat ett litet streck. Det tog 4 timmar totalt. Med redigeringen och allt. Fast jag redigerade inte alls mycket. Plus att jag hade ett superdåligt redigeringsprogram (windows movie maker). Tekniken kallas stop motion.

3 kommentarer:

  1. Hah, va fint :D /365uddevalla

    SvaraRadera
  2. tjusigt systeryster! (hrm.. movie maker ska det va :P) kramkalas!

    SvaraRadera
  3. Rolig idé och fint gjort! Jag minns när vi använde oss av den här tekniken i mellanstadiet. Vi gjorde en film med lergubbar som man rörde på bit för bit, alla sekvenser gjordes till olika engelska låtar. Det var roligt! /Sandra i 365 Övik

    SvaraRadera