fredag 23 november 2012

Sluta slösurfa!

Hur mycket tid går det egentligen åt till att kolla runt på samma sidor på internet 500 gånger? För det är vad jag gör, varje dag. Jag vill inte ens öppna min historik och kolla. Det är märkligt vad man går på samma stigar jämt. Några olika bloggar som uppdaterar max en gång om dagen, någon kanske två, olika tidningars hemsidor, andra mediesidor, min mail och så runt igen och igen. Kanske hittar jag nån ny blogg ibland eller något nytt virkmönster, men inte så ofta. 
Om jag istället för att slösurfa runt runt skulle sätta mig och sticka på det jag behöver sticka på eller virka på mitt alldeles för stora virkprojekt, ja då kanske jag skulle hinna klart till jul. Och uppsaten sen, den kanske också skulle bli klar om jag stängde av datorn emellanåt och tittade lite på mitt material, strök under lite med olika färger. Jag gör ju det också. Men det skulle kunna göras mer. Och slösurfas mindre.

2 kommentarer:

  1. Ja det där med slösurfande är lätt att ägna sig åt, och vilken tidstjuv det är!
    När du inte hittar något nytt under slösurfandet kan du gå in på youtube och leta klipp från gamla serier och filmer. Ännu farligare än vanligt slösurf, för man blir kvar alldeles för länge, men det är väldigt roligt!

    SvaraRadera
  2. Slösurfandet är ändå avkopplande tycker jag :)

    SvaraRadera