måndag 10 september 2012

Läs 1Q84

Just nu håller jag på att läsa ut den första delen i Haruki Murakamis romantriologi 1Q84. Jag har läst den första boken på en månad ungefär och jag är fast. Berättelsen är spännande och jag gillar sättet den är uppbyggd på. Man får följa två huvudpersoner Tengo och Aomame, till en början verkar deras berättelser inte ha något med varandra att göra men under romanens gång kopplas de samman mer och mer, lite i taget. Jag ställer mig frågan: Vad är verklighet och vad är det inte? "Verkligheten är alltid bara en" sägs det i början av boken, men är det så? Jag är glad att det finns två delar till att läsa!

5 kommentarer:

  1. Verkligheten är inte alltid bara en! Vad kul att det finns mer att läsa när man gillar något :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, men nu går det långsamt med boken eftersom jag bara läser när jag ska sova, då blir det max 3 sidor innan jag slocknar...

      Radera
  2. Jag har en annan bok av honom, Norwegian Wood, som jag inte läst än. Finns som film också, som jag inte sett. Har du läst/sett?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har sett filmen men inte läst boken. Jag tyckte verkligen verkligen om filmen, den var hemsk men bra.

      Radera
  3. Ska vi se om Norwegian Wood nån kväll i vår bio?

    SvaraRadera