söndag 25 mars 2012

Tulpaner, renar och nytt sjalprojekt

Den senaste tiden har det varit lite låg aktivitet här på bloggen, men nu kommer en liten uppdatering om vad som hänt sedan sist:

Jag har fyllt år och fått tulpaner.


Jag har sett några renar nära Balsjö.


Jag har börjat virka på en ny, fin och rolig sjal:
Så här långt hann jag igår mellan klockan sex och tolv på kvällen. Sjalen består av stolpar, luftmaskor och fastmaskor. Jag har gjort den efter en väldigt bra steg-för-steg-beskrivning. Det är som sagt mycket roligare att påbörja nya projekt än att avsluta gamla.

5 kommentarer:

  1. Vilka fina tulpaner! De vita kommer på förstaplats, sen de gula och sist (fast den är rätt fin ändå) den rosaspräckliga (hemskt osäker på om man kan använda det adjektivet om tulpaner men). Hoppas era planterade blommor hinner dyka upp ur jorden också :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin sjalen ser ut! Min ligger tyvärr nere lite just nu. Det är som du säger, så mycket roligare att starta nya projekt än att slutföra gamla.

    SvaraRadera
  3. Sjalen blir jättefin!
    Maria/garnomera

    SvaraRadera
  4. Tack för alla fina kommentarer!
    och jag tycker adjektivet rosaspräcklig funkar fint :)

    SvaraRadera
  5. Gillar mönstret på sjalen, väldigt fint mot den blå stolen också :)

    SvaraRadera