söndag 1 juli 2012

Virkat mobilfodral

Detta mobilfodral har jag virkat nu ikväll. Det gick fort. Den är ca 26 maskor runt om med 2,5mm nål. Jag har använt två olika sorters bomullsgarn. Det blå är lite tjockare, minns inte vad det heter exakt mer än att det är merceriserad bomull och att det såldes i härva, det rosa är Bianca.
Sedan letade jag upp en knapp bland mormors tusen sparade knappar. Tror faktiskt detta var den enda mörkblå som fanns!

Jag började med att virka 14 luftmaskor, sedan virkade jag runt om och sedan tog jag in en maska i varje sida för jag tänkte att det kanske var bra. Sedan virkade jag massa varv i fastmaskor. Man får mäta och se så fodralet passar ens egen mobil helt enkelt! Jag utgick från det här mönstret för att lista ut hur jag skulle börja. Virkas nedifrån och upp, runt runt.

5 kommentarer:

  1. Söt och fina färger, gillar blått :)

    SvaraRadera
  2. Oj, man kanske skulle lägga in en beställning på en såndär ;) I mina färger :) Men först måste jag skaffa ny mobil...

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst! skaffa ny mobil och ge mig mått och färgval sen så fixar jag det :)

      Radera