söndag 3 juni 2012

Fönsterna putsade och tulpanerna utslagna

Jag tog mod och kraft till mig en kväll och putsade alla fönster enligt anvisningar från en kvinna som verkade veta vad hon pratade om. En hink med YES-diskmedel och varmt vatten + typ wettexduk, en hink med bara vatten och annan typ wettexduk, en fönsterskrapa. Först tvättar man med yes-blandningen, sedan torkar man av med den andra rena trasan, sist skrapar man av vattnet med fönsterskrapan, vertikalt.
Här ser ni två fönster där det ena är putsat och det andra (fortfarande) inte:

Så har tulpanerna jag (och min kumpan) planterade i höstas slagit ut också. Inte alla men drygt hälften. Vackert!

6 kommentarer:

  1. Så där brukar jag också tvätta fönster, tror jag, när jag väl gör det... Ja, man ser ju en viss skillnad i renhetsgrad, hehe. Kauniit kukat!

    SvaraRadera
  2. Det ser ut att funka finfint med diskmedel. Här ska jag ge dig ett tips om du får lust att tvätta fönstren och inte har diskmedel, vatten, fönsterskrapa, hinkar eller wettex (lärde mig det på ett sparsamt hotell): rengör fönstren med tidningspapper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men mina var/är extremt skitiga så jag tror inte det hade hjälpt här... men tack för tipset ändå! Och kul att du läser min blogg! (jag läser din, som du kanske märkt) :)

      Radera
  3. Maria (Peppen)6 juni 2012 kl. 10:11

    Det vart ju jättefint med fönstrena!
    Och vilka fina tulpaner, de vill jag kika närmare på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ta dig hit och titta nån dag!

      Radera