fredag 22 april 2011

Påskfint!

Gör påskfint hos dig! Några tips följer nedan:
Minipåskliljor i fönstret. Köpte dem billigt på Blomsterlandet.


Äggtoddy: 2 äggulor vispade med 1 msk strösocker tills det blir ljust och tjockt, ca 2 msk apelsinjuice, lite hett vatten. Mums!

Påskägg som jag faktiskt fått av en riktig påskkäring och en virkad kyckling som jag lyckades knåpa ihop med utgångspunkt i beskrivning nr 28 (apelsin) i favoritboken Väldigt virkat (huvudet fick jag hitta på själv).

Sist men inte minst: Påskriset som jag med lite hjälp plockat och pyntat själv. Varför köpa påskris när det finns så oändligt många björkar i Umeå som behöver ansas lite?

1 kommentar:

  1. Vad fint och mysigt du/ni har det! Jag har bara några fjuttiga piprensarkycklingar och ett påskkort här... :/

    SvaraRadera